Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem z důvodů uvedených činí tři kalendářní měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém bylo písemné oznámení o výpovědi doručeno druhé smluvní straně. Uplynutím výpovědní lhůty pozbývá smlouva platnosti.
Jestliže uživatel hrubě porušuje své povinnosti vyplývající ze smlouvy. Za hrubé porušení smlouvy se považuje zejména:
- nezaplacení úhrady za ubytování a stravu, která je stanovena ve smlouvě
- jestliže uživatel i po opětovném napomenutí hrubě poruší povinnosti, které vyplývají z Pravidel soužití (domácího řádu domova) a Směrnice o úhradě za sjednané sociální služby
- jestliže nepřiznivá sociální situace přestala být ve shodě s podmínkami okruhu osob poskytovatele a poskytovatel s ohledem na tuto skutečnost nemůže zajistit kvalitní poskytování služby (zdravotní stav osoby vylučuje poskytnutí pobytové sociální služby podle zvláštního předpisu)
- jestliže osoba nevyužívá sjednané sociální služby. Za tuto skutečnost se považuje pobyt mimo "domov" (kromě pobytu - hospitalizace ve zdravotnickém zařízení), který překračuje v úhrnu 90 dnů po sobě jdoucích a 240 dnů za kalendářní rok.